Achter de Poort

12 februari 2011

Cameratoezicht in Terwijde ?

Het college is met een plan gekomen om in de wijk Terweijde cameratoezicht in te zetten. Op 25 november vorig jaar was over dit onderwerp een voorbespreking, en toen werd duidelijk dat het college van plan is om bijna 20 cameras op te hangen op vaste plekken in Terweijde wat een investering van ruim 200.000euro vraagt en daarna nog eens 100.000euro per jaar gaat kosten.

7 februari 2010

11 februari: Ledenavond Terweijde

De SP fractieleden willen met de SP leden van gedachten wisselen over de situatie in Terweijde en de verschillende ontwikkelingen in de raad en daarbuiten. Daarom nodigen wij alle SP leden uit voor een speciale ledenavond op donderdag 11 februari. De avond is speciaal ter voorbereiding op de aanstaande debat in de gemeenteraad en alleen bedoeld voor SP leden.

28 januari 2010

Luisteren naar de bewoners Terweijde

Op donderdag 28 januari werd in de gemeenteraad voor het eerst sinds de jaarwisseling officieel gesproken over de onrusten in Terweijde. Deze bespreking was een voorbespreking. De bewoners van Terweijde en andere burgers konden die avond inspreken en hiervan is uitgebreid gebruik gemaakt. De SP vindt deze stap erg belangrijk. Lees hier ons verslag over deze avond, die zelfs het 22.00 uur journaal haalde.

5 januari 2010

De SP over de onlusten in Terweijde

Vanaf Oudjaar is het weer helemaal mis met de veiligheid in een deel van de wijk Terweijde. De situatie is inmiddels zo erg geëscaleerd dat vanaf 4 januari twee weken een noodverordening is afgegeven voor het gebied. Vanuit verschillende kanten is ons gevraagd wat de SP van de toestand vindt en welke acties op korte en lange termijn noodzakelijk zijn.

28 september 2009

Onrust in Terweijde

Volgens de SP is de overlast in Terweijde van de afgelopen tijd een symptoom van wat er speelt. In wijken met veel mensen met een laag inkomen of een uitkering ontstaat snel het gevoel dat de overheid hen in de kou laat staan. We zijn in Culemborg bezig de leefbaarheid te vergroten en de komende jaren moeten we daar vooral mee door gaan.