Zorg voor elkaar

18 november 2013

Zorg voor elkaar

De SP wil graag in gesprek over de toekomst van de zorg in Culemborg en nodigt u uit om dit met ons samen te doen op:

Maandagavond 2 december 2013 om 20.00uur met als gastspreker SP tweede kamerlid Renske Leijten in de Burgerzaal van het Stadhuis te Culemborg.

Vul hier de Zorg enquête in !!

Verder nodigen wij de medewerkers in de (thuis)zorg en cliënten van de zorgverlening uit om ook hun ideeën en hun ervaringen te delen.

Er gaat de aankomende jaren veel veranderen voor mensen die afhankelijk zijn van zorg en ondersteuning. Het kabinet is van plan om veel zorgtaken over te dragen aan de gemeenten. Tegelijkertijd worden de beschikbare budgets voor de jeugdzorg, bijzondere ziektekosten en maatschappelijke ondersteuning met 15 tot 25 procent gekort.

Veel mensen die zorg ontvangen en werkers in de zorg maken zich grote zorgen daarover. Zij vragen zich af waar zij in de toekomst nog op kunnen rekenen en op wie.

• Wat gaat dit beteken voor de zorg en ondersteuning die zij ontvangen?’

• Waarop kunnen zorgontvangers en verleners nog rekenen en wie kunnen zij bij de instanties en de regering nog vertrouwen?’

• Niemand weet eigenlijk precies wat er gaat gebeuren. Worden wij wel op tijd en volledig geïnformeerd?’

Wij ontvangen u met koffie of thee op maandagavond 2 december vanaf 19:30 uur in de Burgerzaal van het Stadhuis te Culemborg.

De toegang is gratis.

Tot maandagavond, 2 december!!