Anders formeren , kan het ?

6 maart 2018

Anders formeren , kan het ?

Foto: SP

wie echt al voor de verkiezingen meer wil weten over wat voor soort college we na de verkiezingen vermoedelijk gaan krijgen. A.s. donderdag 8 maart is er een openbaar debat over hoe vraag op welke manier de verschillende partijen willen dat de formatie gaat verlopen. Dat debat gaat niet over de te kiezen poppetjes c.q. wethouders. Wel zal duidelijk(er) worden welke partijen liever wen raads- of coalitieakkoord willen gaan afsluiten. Of de grootste partij een informateur gaat benoemen of dat er gewerkt wordt met een meer onafhankelijk iemand. Ik verwacht ook dat ter sprake zal komen over hoe er na de verkiezingen naar wethouders zal worden gezocht. Of er partijen zijn die daarover al vooraf duidelijke standpunten hebben. De SP hoopt dat niet via achter gesloten deuren gevoerde formatiebesprekingen gebeurd Met als uitkomst dat iedere coalitiepartij een wethouder levert. Ben je geintresseerd, woon dan de raadsvergadering bij of bekijk de uitzending via https://culemborg.raadsinformatie.nl/.