Lokaal over landelijk debat

1 maart 2017

Lokaal over landelijk debat

Foto: SP

Op woensdagavond 8 maart organiseert  "de roos van Culemborg" een verkiezingsdebat. Politici en inwoners uit Culemborg gaan met elkaar in debat over thema's uit de landelijke politiek. De thema's zijn het milieu , asiel en intergratie en de zorg. Het doel is om de Tweede Kamer verkiezingen dichter bij de inwoners van Culemborg te brengen.  De SP wordt vertegenwoordigd door fractievoorzitter Thijs Heemskerk. Hij zal die avond o.a. in debat gaan met Nicolien de Geus over de zorg. De avond begint om 20:00 uur en wordt gehouden in de Synagoge (Jodenkerkstraat 5).De toegang is gratis. We hopen dat er ook veel SP leden komen om het SP geluid extra kracht bij te zetten.

Steeds wordt een thema eerst bediscusieerd door 2 of 3 partijen en kunnen vervolgens de overige partijen waarbij ingegaan wordt op vragen uit het publiek.In de eerste ronde gaat het over het milieu. Deze ronde wordt geopend met een debat tussen Rudi Oortwijn (GL) en Gert Mostert (CU).  Vervolgens komen de andere partijen en het publiek aan het woord. De tweede ronde gaat over Asiel (en inter-gratie) Eerst komen D66 (Martijn Hoogendorp),  PvdA (Marinka Mulder) en VVD (Monica Wighers) aan het woord. Vervolgens kunnen de overige partijen en het publiek hun zegje doen. Het derde thema is de Zorg. Nicolien de Geus (CDA) en namens de SP, Thijs Heemskerk openen deze debatronde. Thijs wil daarbij aandacht namens de SP vragen voor de plannen van de SP voor een zorgstelsel zonder eigen risico en zonder elkaar beconcurrerende verzekeraars. Hij zal daarbij ook de SP slogan "Geen winst over de rug van patienten" ter sprake brengen.