Petitie tegen BTW verhoging

13 oktober 2017

Petitie tegen BTW verhoging

Foto: SP

Het nieuwe kabinet wil de btw verhogen op de dagelijkse boodschappen, de kapper en het openbaar vervoer. Dat de boodschappen duurder worden is iets dat binnekort ook alle inwoners van Culemborger zullen gaan merken.  Samen kunnen wij laten zien dat het ook anders kan en moet. Steun daarom de landelijke actie van de SP , GroenLinks, de PvdA, FNV en vele andere organisaties tegen de btw-verhoging. Dat kan door de petitie via https://www.geenbtwverhoging.nl/ te tekenen.

SP-leider Emile Roemer: 'tijdens de crisis werden multinationals ontzien
en kregen mensen de rekening. Nu het beter gaat staan multinationals
vooraan om de cadeautjes te incasseren en mag u meer betalen voor uw
boodschappen. Je hoort sommige mensen dan zeggen dat het maar gaat om enkele tientjes per maand gaat. Dat voor iedereen bijvoorbeeld door dat je minder loon belasting gaat betalen je koopkracht stijgt. Dat geldt vindt de SP echter lang niet voor alle Culemborgers. Voor mensen die rond moeten komen van een klein inkomen , bijvoorbeeld omdat zij langdurig ziek zijn of alleen AOW ontvangen zijn enkele tientjes een fors bedrag. Juist deze inwoners die onder Rutte 2 toch al te maken kregen  met allerlei stijgende kosten voor bijvoorbeeld hun ziektekostenverzekering worden nu opnieuw gepakt.Samen komen we in beweging tegen dit slechte plan. Doe mee en teken daarom snel de petitie.'

Volstrekt onacceptabel voor mensen met een uitkering!

Belachlijk. De btw verhoging. Mafkezen. Ze moeten terug liefst naaar 5%. Meer niet.

Ik heb al zo weinig poen. Pfffffff.

Alles voor de gezondheid

Hebben AOW hoe moeten we rond komen

Geen btw verhoging!!!

Hoe is dit mogelijk buitenlandse bedrijfen voordeel geven als ze winst hebben en je eigen Nederlandlanders het verschil laten betalen en dit is democratisch dacht het niet neigt naar dictator.