Steven Kroeze nieuw SP raadslid

27 april 2017

Steven Kroeze nieuw SP raadslid

Foto: SP

Met Steven Kroeze als opvolger voor Lily Armani, brengt de SP een ervaren rot in de gemeenteraad. Partijlid sinds 1988, was hij al eerder raadslid in 2004, steunfractielid, penningmeester, voorzitter, regiobestuurder en regiovoorzitter. ,,Ja, ik ken de klappen van de zweep. Je hoeft mij niet meer te vertellen hoe de hazen lopen. Dat heb je afgelopen raadsvergadering zelf kunnen zien.”

Steven Kroeze verwijst daarmee naar het vastgoeddossier. ,,Er is door wethouder Van Oorschot een behoorlijk scheve schaats gereden. Het wrange is dat drie jaar geleden door diverse partijen al is verteld dat de constructie om de gemeentelijke panden in een aparte stichting onder te brengen niet zoveel geld zouden kunnen opleveren. Als je in de begroting een bedrag van 8 ton opneemt dat in één keer verdampt en je hebt de begroting laten goedkeuren door de raad, dan speel je hoog spel. Ik vind dat hij er nog goed mee is weggekomen.”

Financiën is een onderwerp, waaraan hij verwacht te kunnen bijdragen namens de SP. ,,Er zijn veranderingen aangekondigd, maar komen die er deze keer nu ook echt? Zoals altijd roepen ze ervan geleerd te hebben en dat ze het professioneler gaan aanpakken. Waar is dan het scholingsbudget? Of je huurt professionals in, ofwel je schoolt je eigen medewerkers,” aldus Kroeze.