Spannende voorbereiding op XXI SP Congres op 28 november 2015 in Utrecht

28 september 2015

Spannende voorbereiding op XXI SP Congres op 28 november 2015 in Utrecht

U heeft het waarschijnlijk al gehoord, gezien en gelezen. De SP is landelijk druk bezig met het uitzetten van de koers voor de aankomende jaren. Belangrijke vragen hierbij zijn, met welke partijen en organisaties de SP wil gaan samenwerken. In de pers wordt nog al eens de indruk gewekt dat het nu "rommelt binnen de SP" alsof er sprake is van verschillende sterk uiteenlopende stromingen binnen de partij. Dat beeld is nogal overtrokken.

De aandacht vanuit de media richt zich vooral op de opvolging van Jan Marijnissen als partijvoorzitter. Naast de kandidaat van het partijbestuur Ron Meijer (verkozen tot raadslid van het jaar uit Heerlen) heeft ook Sharon Gesthuizen (2e Kamerlid) zich kandidaat gesteld.

Dit alles zal ook gevolgen hebben voor de SP afdeling in Culemborg en omgeving. Onderdeel van het vaststellen van de koers van de partij voor de komende jaren, is immers ook de rol van de lokale afdelingen. Daarbij speelt mee hoe zelfstandig afdelingen kunnen / mogen beslissen over welke lokale onderwerpen die zij belangrijk vinden en hoe zij zaken zelf willen organiseren.

Ron en Sharon staan ook hierbij ieder een eigen koers voor. Wij hebben in juli en september kerngroep bijeenkomsten georganiseerd om het congres voor te bereiden. De komende maand gaan wij al onze leden actief benaderen om naar hun mening te vragen.

Mocht u meer willen weten over de gang van zaken kijk dan op deze site en ook op onze Facebook site of op de landelijke SP sites.

U kunt ons uiteraard ook bellen 0345 - 510009 of mailen als u vragen heeft.