Erik Wesselius gastspreker in Tiel

12 mei 2014

Erik Wesselius gastspreker in Tiel

Samen met werkgroep leden uit Tiel organiseert de SP afdeling Culemborg op vrijdag, 16 mei 2014, om 20:00 uur een openbare avond gericht op de aankomende verkiezing van leden voor het Europese Parlement. Wij hebben als spreker voor deze avond kandidaat nummer 4 op de lijst van de SP: Erik Wesselius!

Erik Wesselius is geboren in Groningen (1959) en woont nu in Utrecht. Erik is afgestudeerd in Biologie van de Universiteit Utrecht en is kandidaat van de SP bij de Europese verkiezingen. Wesselius richtte in 1997 samen met drie anderen Corporate Europe Observatory op, een organisatie die zich inzet om de invloed van de lobby van het bedrijfsleven op Europese besluitvorming bloot te leggen. Wesselius is er senior onderzoeker. In 2005 was Erik actief in het Comité Grondwet Nee n.a.v. het Nederlandse referendum over de Europese Grondwet.

Wij houden deze avond in verenigingsgebouw ''De Schering'', Scheeringlaan 2 te Tiel. De zaal is open vanaf 19.30 uur; de programma begint om 20:00 uur.

Na zijn toespraak is er tijd om vragen aan Erik te stellen. We tonen na de pauze een filmpje over de EU waarin Jan Marijnissen uitleg geeft over het ontstaan van de EU. Na afloop van de film is er tijd voor een open discussie en de gelegheid om informeel met elkaar kennis te mogen maken.

U bent van harte welkom!