Erik Wesselius in Tiel

20 mei 2014

Erik Wesselius in Tiel

Afgelopen vrijdag, 16 mei j.l., heeft Erik Wesselius (SP kandidaat voor het Europees Parlement) een boeiende en informatieve avond voor een klein, maar zeer geïnteresseerd publiek verzorgt in gebouw ‘De Schering’ in Tiel.

Na een inleiding van organisatiesecretaris, Karl van der Zijde, heeft Erik zijn motieven toegelicht waarom hij op de lijst staat en hoe hij over de geschiedenis van de EU denkt. Ook heeft hij voorbeelden gegeven over hoe wetten vaak tot stand komen en er door de industrie en door het financieel circuit gelobbyd wordt en wat hij ziet als zijn eigen inbreng in het Europese Parlement als SP lid. Daarna werden er vele inhoudelijk vragen aan Erik gesteld.

Na een korte pauze hebben wij het filmpje “Zeg Nee Tegen Deze EU” bekeken (https://sp.nl/studio/). Naar aanleiding daarvan kwamen weer meer vragen en korte discussies over het reilen en zeilen van de EU. Erik was ook na de pauze gebleven en mede daardoor ontstond een levendige discussie.

Wat later dan gepland, maar wel veel informatie rijker, hebben wij deze avond afgesloten met een dankwoord en iets tastbaars voor Erik.