Kind van de Rekening!

22 november 2012

Kind van de Rekening!

In een rijk land als Nederland leven tienduizenden kinderen (367.000) in armoede. Heel concreet betekent dat, dat ze niet iedere dag een gezonde maaltijd kunnen eten. Niet altijd naar verjaardagsfeestjes kunnen. Of zelf hun verjaardag niet kunnen vieren met vriendjes en vriendinnetjes. Maar ook dat ze niet mee kunnen doen met sporten, uitstapjes of culturele activiteiten kunnen ondernemen. Toch hele belangrijke dingen voor de ontwikkeling van kinderen.

Niet alle kinderen krijgen dus eerlijke kansen of hebben gezond eten. Zij zijn de kinderen van de rekening. Zij krijgen de rekening van de crisis gepresenteerd. Wij vinden dat onacceptabel en willen dat veranderen. Daarom deze actie: Kinderen van de rekening. Daarmee roepen wij de burgemeester/het gemeentebestuur op om zich maximaal in te zetten voor bestrijding van armoede onder kinderen. Maar ook om zich
te laten horen richting het kabinet.

Actie verzamelen van kinderschoenen
Afdeling Culemborg gaat vanaf komende week kinderschoenen verzamelen. Dit doen we in eerste instantie door een oproep te doen aan onze lokale leden. Onze leden verzoeken we om niet alleen bij henzelf thuis te kijken, maar ook familie, vrienden en buren
te vragen. De veters van schoenen die bij elkaar horen, graag aan elkaar vastbinden.

* Voor een goede actie moeten best wat schoenen ingezameld worden. Het aantal lege schoenen symboliseert immers het aantal kinderen.
* Voor de ingezamelde schoenen wordt (voor na afsluiting van de actie landelijk) nog een goede bestemming gezocht, heb je tips, mail die dan naar tsiderius@sp.nl.

Inleveren van de schoenen:
De schoenen zullen uiterlijk op 1 december op het partijbureau worden ingeleverd. Voor Culemborg en omgeving kun je de ingezamelde schoenen uiterlijk 29 november inleveren bij Thijs Heemskerk. Je kunt dat doen op Eikvaren 28 tussen 18.00 en 20.00
Voor Tiel en omgeving kun je de schoenen inleveren bij Evert van IJzendoorn, Nieuwe Tielseweg 14