Kritiek op plan aanpak wijken

19 oktober 2012

Kritiek op plan aanpak wijken

Met de leefbaarheid, overlast op straat en veiligheidsbeleving in een aantal wijken gaat het nog steeds niet goed. Dat staat ondermeer te lezen in het plan van aanpak wijken van het college. Men wil de aanpak die de afgelopen jaren in de wijk Terweijde heeft gebruikt nu naar de wijken Achter de Poort en Nieuwstad gaan uitbreiden.

De SP vindt echter dat de Terweijde aanpak, maar ten dele een succes was. Goed dat men er nu meer continue aandacht aan besteed, maar er gaan nog te veel en te vaak dingen fout. Met name de samenwerking en ondersteuning van bewoners kan en moet beter. Hun voorstellen en initiatieven verdienen het om meer serieus te worden genomen. De gemeente moet op een andere minder alles beheersende manier gaan optreden.
Dat blijkt wel als je met bewoners van de wijk, of leden van het bewonersoverleg, of het actiecomité platte daken spreekt. In het plan van college valt echter niet terug te zien over wat men geleerd heeft van wat minder goed ging en daarom nu op een andere betere manier wil gaan aanpakken. In deze kritiek werden wij gelukkig ook gesteund door de vooral de fractie van D66, PvdA en WD. Met als gevolg dat het college het plan gaat herschrijven en er een aangepast en hopelijk verbeterd voorstel komt.