Bijeenkomst over de begroting 2013

19 oktober 2012

Bijeenkomst over de begroting 2013

Het college stelt voor naast de geplande bezuinigingen in 2013 nog meer te gaan te gaan korten. In totaal gaat het om 8 ton aan bezuinigingen, waarbij ook ruim 130.000 euro op het minimabeleid en 50.000 op welzijnswerk wordt bezuinigd.

Ondanks al deze kortingen geeft de gemeente dan nog in 2013 ruim 200.000 euro meer uit dan er aan geld binnenkomt. Een zorgelijke situatie, die vindt de SP voor een deel te wijten is aan het collegebeleid van de afgelopen jaren waarin lastenverzwaring en andere niet populaire maatregelen voor zich werden geschoven. Wil je al vast weten wat er zoal in de begroting staat. De stukken zijn in te zien en te downloaden zie het raadsinformatie deel van de website van de gemeente.
Op 29 oktober houden wij om 20:00 een ledenavond (op het stadhuis). Als fractie horen wij graag wat andere SP-ers van de bezuinigingen en onze reactie als SP daarop vinden. Wij hopen dus dat ook jij aanwezig zult zijn.