SP wil dat Fair Play blijft voetballen

7 juni 2012

SP wil dat Fair Play blijft voetballen

Fair Play heeft van het college te horen gekregen dat zij volgende seizoen niet langer op Sprokkelenburg terecht kunnen. De voetbalvereniging was eerder beloofd dat zij na hun tijdelijke verhuizing naar Terweijde zouden mogen terugkeren. Ondermeer omdat daar plaatsgebrek is heeft het college hun nu velden in de wijk Parijsch aangeboden.

Deze gang van zaken heeft tot grote onrust bij FP en zijn aanhang geleid. Dit bleek ondermeer bij de demonstratie die de vereniging op 24 mei organiseerde. De SP wil Fair Play steunen en vindt dat de vereniging de kans verdient om te kunnen blijven bestaan.
Wij hebben daarom op 24 mei een motie ingediend waarin het college wordt opgeroepen dit mogelijk te maken door Fair Play zo veel mogelijk op sportpark Terweijde te huisvesten. Deze motie werd echter niet gesteund door de coalitiepartijen CDA/VVD en D66. Zij kwamen met een eigen motie om eventueel via bemiddeling er voor te zorgen dat de spelers van Fair Play kunnen blijven voetballen. Zonder uit te spreken of de vereniging moet blijven bestaan en ondersteund en waar die gehuisvest moet worden. Een gemiste kans omdat het gevolg lijkt te zijn dat de impasse rond de huisvesting van Fair Play blijft voorbestaan.