SP Culemborg en Tiel bezoekt SP congres

3 juni 2012

SP Culemborg en Tiel bezoekt SP congres

Op zaterdag 2 juni togen misschien wel 800-1000 leden naar het Chassé theater in Breda. Een memorabele dag want de verkiezingen zijn in aantocht en dat gaf de bijeenkomst een extra dimensie.

Emile werd met unanieme stemmen als onze lijsttrekker gekozen. Ook werd het nieuwe SP bestuur (her-) kozen. Ook was er veel tijd ingeruimd voor de bespreking van het document 1 voor allen. Een beschrijving van de huidige situatie en een gewenste situatie voor de nabije toekomst. Veel afdelingen wilden meer nadruk op de standpunten van de SP t.a.v. de huidige crises in het document en dat werd bij motie afgedwongen. Verder staat het beginselprogramma Heel de Mens nog recht overeind. Wijzigingen daarop werden niet aangenomen. Over de afdrachtregeling wordt er apart gesproken in bijeenkomsten in het najaar. Dit onderwerp hield en houdt de gemoederen nog steeds bezig. De dag werd feestelijk afgesloten met muziek van Bob Fosko en een drankje. De afdeling Culemborg en Tiel was maximaal vertegenwoordigd met zeven personen.