Culemborgse ondernemers solidair met voedselbank

2 mei 2012

Culemborgse ondernemers solidair met voedselbank

Het is crisis en er wordt flink bezuinigd. Dat is ook in Culemborg goed te merken. Steeds meer gezinnen komen in financiƫle problemen en hebben daarom hulp nodig van de voedselbank. Omdat Culemborg zelf geen voedselbank heeft, worden de producten aangeleverd uit Tiel. Maar het aantal mensen dat hier gebruik van maakt is zo hard gestegen, dat er tekorten dreigden. De voedselbank in Tiel besloot daarom aan de bel te trekken bij politieke partijen in Culemborg, om te kijken of er een grotere bijdrage uit Culemborg kon komen. Marinka Mulder (PvdA) en Rein Burger (SP) gingen op bezoek bij Culemborgse ondernemers en supermarkten om aandacht te vragen voor dit probleem.

Het resultaat van deze actie was zeer positief. De Albert Heijn, Plus, Coop en Bakker Bouman hebben contact gehad met de voedselbank en de eerste leveringen zijn een feit. De voedselbank en haar gebruikers zijn ontzettend dankbaar hiervoor en ook de raadsleden zijn blij met het resultaat. Ook al vinden zij dat een voedselbank in Nederland nooit nodig zou moeten zijn. Rein Burger van de SP: ``Hopelijk spoort dit andere ondernemers aan om ook een steentje bij te dragen. Want hoewel de voedselbank nu even uit de brand is, staat ons nog veel economische tegenspoed en bezuinigingen te wachten. Het is ontzettend belangrijk dat Culemborgse ondernemers juist in deze tijd laten zien sociaal te ondernemen en solidair zijn met deze gezinnen uit onze stad.``