Betuwe Wereldwijd

8 februari 2012

Betuwe Wereldwijd

Een vertegenwoordiging van de stichting Betuwe Wereldwijd is op bezoek geweest bij het bestuur om iets te vertellen over hun activiteiten. Ze bestaan 25 jaar, maar donkere wolken pakken samen boven hun werk

Ze krijgen minder subsidie van de gemeente en ook de organisaties, waar zij subsidie van ontvangen ,draaien steeds meer de kraan dicht. Ze doen goed werk: zowel de recycling van gereedschappen, apparatuur, pc's , printers, naaimachines e.d. voor 3e wereld landen, maar ook de werkervaringstrajecten die zij via Lander krijgen doorgespeeld zijn van belang. Ze richten zich ook steeds meer op hulp ter plaatse in de vorm van technische scholing en het aanleren van vaardigheden. Bevlogen mensen zijn het. Jammer dat er vanwege de crisis dit soort instellingen als eerste de klappen ontvangen. We hebben spontaan hen een aantal zaken uit het kantoor aangeboden, dat vanwege de verkoop leeg moet. Men was daar blij mee. De fractie beraadt zich nog op verdere hulp op politiek niveau. Heeft u oude gereedschappen of apparatuur? Betuwe Wereld Wijd is er blij mee. (kijk op : http://www.betuwewereldwijd.nl/)