SP Regio conferentie in teken van bezuinigingen en afbraak WSW

9 oktober 2011

SP Regio conferentie in teken van bezuinigingen en afbraak WSW

Afgelopen zaterdag 8 oktober was in hotel Haarhuis weer een regio-conferentie. De onderwerpen waren, hoe kan het ook anders, verbonden met de bezuinigingen zowel landelijk als lokaal.

In de ochtend een verhaal door de provinciale fractie over o.a. de treinen zonder toiletten, de doortrekking van de A15, de spoorverbindingen in de Achterhoek e.d. Na afloop werden de nieuwe regio-vertegenwoordigers gekozen. Voor onze regio is dat Marloes Piepers, medewerker van het SP scholingsteam. Na de middag een verhaal van Ronald van Raak over de bezuinigingen en de veroorzakers van alle ellende. Hij riep op om actie te gaan voeren tegen de kabinetsplannen. Speerpunt bij de SP is de actie WSW/Wajong. Lokale afdelingen zijn aan de slag met de handschoen-handtekening actie. Na dit verhaal gingen de deelnemers uiteen in groepjes om onderling ervaringen uit te wisselen mbt de acties.
Tot besluit werd er afscheid genomen van de oude regio-vertegenwoordigers Vincent Mulder en Cor van Norel.
Het was een geslaagde dag.