SP Tiel doet mee aan NL DOET!

5 maart 2011

SP Tiel doet mee aan NL DOET!

Op 18 en 19 maart 2011 organiseert het Oranje Fonds, samen met duizenden organisaties in het land, NL DOET; de grootste vrijwilligersactie van Nederland. NL DOET zet de vrijwillige inzet in de spotlights en stimuleert iedereen om een dag(deel) de handen uit de mouwen te steken.
Vrijwilligers zijn het kloppend hart van vele sociale initiatieven. Als SP Tiel steunen wij dit initiatief van harte. Op 19 maart zullen een aantal bestuursleden dan ook de handen uit de mouwen steken bij Villa Vlinders in de wijk Passewaay in Tiel.

Villa Vlinders is een initiatief van Antoine en Erika Aardoom. Stichting Vlinders werd op 12 juli 2007 opgericht met als doel kinderen, die om uiteenlopende redenen even niet thuis kunnen wonen, ludieke vakanties aan te bieden.
Het ultieme doel van Antoine & Erika was ergens in de Betuwe een huis te betrekken en daar full time pleegkinderen gaan opvangen!
Dat doel werd op 1 oktober 2009 bereikt! Villa Vlinders biedt plaats aan 8 pleegkinderen op voor crisis, kort verblijf en weekenden in de leeftijd van 0-17. Ieder kind heeft het recht om op te groeien in een gezin.

Het is de bedoeling om er op 19 maart er met zijn allen ervoor zorgen dat Villa Vlinders zowel van binnen als buiten gereed is voor de zomer. Het terras schoonmaken, de schuur opruimen en spullen naar de kringloop brengen, ontvangen kleding op maat sorteren, tuin zomerklaar maken, bloembakken vullen, oud speelhuis afbreken en nieuwe opbouwen, tuinset schuren en lakken, met als uiteindelijk doel om aan het einde van de dag een volledig opgeruimd huis te hebben en de tuin helemaal speelklaar.

Wij zoeken nog een aantal SP-leden die op 19 maart a.s. de handen uit de mouwen willen steken voor Villa Vlinders. Hulp is de gehele dag (10.00 tot 18.00 uur) welkom, maar je kunt je ook voor een dagdeel opgeven.
Meer informatie over NL DOET vind je op de website: www.nldoet.nl En wil je alles weten over Villa Vlinders, neem eens een kijkje op de website: www.stichtingvlinders.nl
Wil je deelnemen aan deze actie, het dagprogramma ontvangen of heb je nog andere vragen? Stuur dan een e-mail naar sptiel@tomaatnet.nl en je ontvangt meer informatie.