SP Culemborg opent meldpunt Wmo

9 februari 2007

SP Culemborg opent meldpunt Wmo

De SP roept personen en organisaties op te melden welke negatieve gevolgen zij ervaren door de invoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Reacties zijn welkom vanaf 17 februari op het SP-kantoor aan de Havendijk 2 te Culemborg. U kunt daar iedere zaterdag tussen 10 en 12 uur ‘s morgens ter plekke een vragenlijst invullen of op dat tijdstip even bellen zodat we de lijst kunnen toesturen (0345-519834).

SP-raadslid Annet Sartorius-Kakerissa: “De Wmo zorgt op veel plaatsen voor grote onrust. Gemeentelijk dreigen grote financiële tekorten. Hierdoor worden soms te lage tarieven voor zorg afgesproken, worden indicaties aangescherpt of worden meer eigen bijdragen van mensen gevraagd. Om snel een beeld te krijgen wil de SP graag weten wat de gevolgen van de Wmo zijn. Wij roepen individuele gebruikers, werkers in de thuiszorg, mantelzorgers en organsaties/instellingen op om alle effecten te melden.”
De SP wil een goed inzicht krijgen in de ontstane problemen door invoering van de Wmo. “Wij willen weten hoe de Wmo in de praktijk uitpakt zodat we, indien nodig, in de gemeenteraad actie kunnen ondernemen om de uitvoering bij te stellen”, aldus Annet Sartorius-Kakerissa. “Ook onze landelijke fractie wil graag snel weten hoe de Wmo plaatselijk uitpakt. Zodat ze indien nodig hier ook landelijk werk van kan maken”.